czwartek, 22 września 2011

Prosty sos do makaronu (lub ryżu)

Składniki:
- puszka pomidorów (całe, krojone, jakie chcecie- i tak się rozciapają ;) )
- łyżka koncentratu pomidorowego
- jakieś mięsko, tzn. kiełbaska, kabanosy
- cebula, ewentualnie czosnek, jeden ząbek
(- jak ktoś ma mogą też być pieczarki)
- przyprawy: sól, bazylia, curry (ja je daję praktycznie do wszystkiego :D ), papryka słodka mielona, papryka ostra (lub chilli cayenne)- można pominąć, jak ktoś nie lubi pikantnych rzeczy, czosnek granulowany, jeśli nie ma wieżego
- makaron lub ryż, ser żółty

Wykonanie:
Wstawiam makaron/ryż. Cebulkę i kiełbasę pokrojone w kostkę podsmażam, wrzucam czosnek.

Jeśli mam, to daję w tym momencie pokrojone pieczary. Kiedy się lekko zarumienią dodaję pomidory w puszce i tak duszę kilka minut. Potem daję koncentrat i przyprawy. Smaży się to jeszcze chwilę...

W sumie tak długo, aż makaron dojdzie. Ja osobiście najbardziej lubię taki prawie-niedogotowany :)
Na talerzu polewam sosikiem i posypuję serem... Mmm! Jadam często, bo robi się megaszybko a smacznie! :)

1 komentarz:

  1. też zawsze tworzę swój sos! Ale ja daję jeszcze ogórki kwaszone pokrojone w kosteczkę (nie za dużo, bo będzie za kwaśne) i marchewkę gotowaną, też w kosteczce. I jeśli akurat uda mi się przywieźć od babci, zamiast koncentratu daję taki przecier pomidorowy. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń