sobota, 17 maja 2014

Aktualna pielęgnacja włosów, podsumowanie, przemyślenia

Od jakiegoś czasu jestem "trochę" włosomaniaczką. Trochę ponieważ nie jestem systematyczna, za co się nie lubię.

Jestem na etapie zapuszczania włosów- obecnie sięgają mi ok. 2-3 cm poniżej zapięcia stanika.
Mój kolor to zawsze był, jest i (chyba :P) będzie rudy. Mój naturalny kolor to ciemny blond (przynajmniej był taki ok. 9 lat tamu).

Tak włosy prezentują się teraz:

Dopiero teraz widzę, jak są nierówne...
Aktualnie mam na głowie hennę (nie pierwszy raz) Khadi z amlą i jantropią (tę akurat po raz pierwszy). Wcześniej była to Hna z Elda. TUTAJ kiedyś o niej pisałam. Możecie tam też zobaczyć ówczesną długość i kondycję moich włosów.





Moje włosy są dosyć podatne, ni to falowane ni to proste...

Kiedyś traktowałam je prostownicą, ale widząc szkody- zrezygnowałam.
Aktualna kondycja też pozostawia wiele do życzenia, są dość zniszczone, chociaż już nie tak bardzo jak kiedyś. Kilka tygodni temu podcięłam też końcówki- ok. 5 cm i czekam, aż wszystkie będą równe po cieniowaniu jakiś rok temu...

Farbowałam je różnie, henną kilka razy, jednak zawsze wracałam do farb- mogłam uzyskać kolor jaki chcę. Przed ostatnią henną farbowałam już rudością zmieszaną pół na pół z blondem, ponieważ zawsze marzył mi się taki złoto-rudy odcień. Jednak w walce o długość stwierdziłam, że pogodzę się z ciemniejszymi, byle tylko zapuścić je do pasa!

Postaram się w przyszłości zrobić dokładniejsze recenzje niżej wymienionych kosmetyków.

Muszę też coś zrobić z doborem szamponów, w sumie nie przykładam się aż tak do tego. Ostatnio na mojej półce gościły/goszczą:

Szampony z Alterry, po wyczytaniu w kilku miejscach stwierdziłam, że mogą być dobre. W sumie nie narzekam.



Ostatnio też dostałam od mamy komplet Eveline SILK z keratyną i olejkiem arganowym 8w1.
Zapach mi się strasznie podoba! Ale wiem, nie o to chodzi ;)



Właściwie to nie wiem, czym je myć... Sposoby OMO i różne magiczne szampony to dla mnie czarna magia!
Muszę jeszcze poczytać i kiedy mi się wszystko skończy- wybrać jeden produkt i go stosować, bo takie zaniedbania już mnie męczą...
Niby jest ok, ale wiadomo, że szampon jest bardzo ważny.


Namiętnie stosuję wszelkie maski i odżywki, nakładam je zawsze po myciu, na 10-15 min. Już nie potrafię zliczyć wszystkiego co było...
Teraz, na zmianę, nakładam:

Maskę Garnier Fructis Goodbye Damage. Bez szału. Bachnie bardzo ładnie, ale nawilżanie i ogólne działanie tak 5/10.



Maskę L'Oreala Professional, Intensive Repair, dostałam na próbę 1/3 opakowania, zobaczymy co będzie po dłuższym stosowaniu. Po pierwszym włosy były fajnie miękkie, łatwo się rozczesywały.



Odżywkę Eveline.



Posiadam też jeszcze różne resztki odżywek z farb do włosów. Właściwie to została m jedna.




Parę razy podchodziłam do nakładania żelu z siemienia lnianego. Głównie po to, żeby je wzmocnić. Włosy po nim były takie sztywniejsze, jakby grubsze.
Żelek nakładałam na umyte, mokre włosy, zakładałam czepek i ręcznik i tak paradowałam 2-3 godziny. Jednak zaprzestałam tego głównie z lenistwa, przecedzanie żelu z ziarenek było strasznie wkurzające i pracochłonne. Musze do tego powrócić jednak, kocham naturalne sposoby!

Raz czy dwa próbowałam też olejowania- pierwsze po prostu z oliwy z oliwek, używałam podobnie jak siemienia. I ta pierwsza próba odstraszyła mnie- mimo chyba pięciokrotnego umycia na drugi dzień obudziłam się z tłustymi włosami! I musiałam tak przeżyć cały dzień w pracy, bo musiałam wyjść wcześnie rano, a mowy nie było o ponownym umyciu :(
Moje włosy ogólnie są przetłuszczające, muszę myć je prawie codziennie... Dlatego to był dla mnie koszmar.
Przy drugiej próbie użyłam już olejku pomarańczowego z Alterry. I nie nałożyłam go na całe włosy.



Zmył się ładnie, ale jakoś specjalnie różnicy nie widziałam. Ale co tam widać za pierwszym razem, trzeba być systematycznym... I tej systematyczności niestety mi brakuje.


Już po całym myciu stosuję dwa produkty:

Jantar



Jeszcze na mokre włosy. Po wyczytaniu wielu pozytywów w internecie z chęcią po niego sięgnęłam. Jednak po ok. trzech miesiącach używania, z przerwami, nie widzę żadnej spektakularnej zmiany w szybkości rośnięcia... Rosną nadal mizerne 1,5 cm na miesiąc :(



Serum przeciw wypadaniu włosów z łopianem i pokrzywą, Elfa

 
 


Kolejny ukraiński kosmetyk. Zakupiłam zimą, ponieważ moje włosy wypadały w zastraszającym tempie i byłam przerażona. Używałam serum już na suche włosy co dwa dni. Teraz włosy wypadają mi mniej, ale nie wiem, czy dlatego, że jest już wiosna, czy kosmetyk zadziałał.
Skład ma dość średni, trochę w nim chemii. Jednak mnie to nie odstrasza i nadal używam w nadziei, że daję czuprynie coś dobrego.


Czesadła i układanie

Do rozczesania włosów (już po wyschnięciu) używam tylko dwóch przyrządów: Grzebień z Avonu, najczęściej szerokie zęby oraz sławną szczotkę Tangle Teezer. Biedna już jest lekko wyblakła i ma pogięte ząbki, ale służy mi już parę lat, dokładnie i delikatnie rozczesując.


Czeszę się zazwyczaj w kucyk lub noszę rozpuszczone włosy. Jakiś czas temu lubiłam nosić zwykły koczek związywany gumką, ale miałam wrażenie, że ta fryzura "gniecie" mi końcówki i zrezygnowałam z niej, tylko od święta.
Śpię, albo chociaż się staram, we włosach zaplecionych w warkocz.
Włosy myję zawsze podczas kąpieli. Nienawidzę mycia z głową w dół, ponieważ muszę je wtedy rozczesać na mokro i wypada mi wtedy mnóstwo cennych włosów. Unikam jak ognia.

To chyba wszystko ;)



Moje postanowienie to zadbać o włosy tak porządnie, jak o buzię, bo długie kosmyki to moje marzenie! Może nigdy nie będę miała takich, jak moja znajoma:



Ale zdrowe, długie włosy to jest to!

Może Wy macie jakieś fajne porady?

XOXO

2 komentarze:

  1. Jeśli brak Ci systematyczności w olejowaniu, bo jest czasochłonne, postaw na olejowanie na mgiełkę - jest najszybsza. ;) Mieszasz wybrany olej z wodą i odrobiną odżywki, która się u Ciebie sprawdza, po czym spryskujesz tym włosy minimum godzinę przed myciem. Przy regularnym stosowaniu oleju na włosy naprawdę widać różnicę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm a to ciekawe! Muszę spróbować, niech no znajdę tylko jakiś atomizer :D

      Usuń