sobota, 24 maja 2014

Prosty i smaczny obiad- makaron z pesto

Pokaże Wam mój prosty przepis na zdrowy, smaczny i szybki obiad. Robię go kiedy nie mam dużo czasu lub kiedy mam lenia na gotowanie ;)

Potrzebujemy:


- makaron, najbardziej mi pasują świderki lub rurki, pełnoziarniste (lub nie)
- sos pesto, teraz użyłam czerwonego, ale zielony równie dobry, można dostać w Biedronce za ok. 5 zł
- orzeszki ziemne- garść; jeśli solone- nie solimy makaronu, jeśli bez soli to nie żałujcie jej w makaronie ;)
- 2-3 ząbki czosnku
- oliwa z oliwek



Orzeszki i czosnek siekamy, podsmażamy LEKKO na oliwie. Wyłączamy gaz.


Przed lub po podsmażeniu możemy wstawić makaron, nie ma to znaczenia w którym momencie. Tylko trzeba pamiętać, żeby orzeszków z czosnkiem nie przypalić!


Kiedy makaron już będzie gotowy, odcedzam i wrzucam na patelnię do orzeszków. Mieszam i chwilę podsmażam. Potem dodaję ok. dwie łyżki pesto i znowu mieszam. Dosalam, jeśli trzeba.


Podać na talerz i... gotowe! :)


Czasem do smaku posypuję serem, chociaż pesto zawiera go trochę.
Bez przybrania, czekam, aż mi bazylia urośnie! :)


1 komentarz: